• "Grosiki dobroci"

21.06.2022

"Grosiki dobroci"  Góra Grosza to nie tylko nazwa ogólnopolskiej akcji charytatywnej, w której od lat bierzemy udział, ale i wyjątkowa ilość monet zebranych w tym roku. Uczniowie wszystkich klas zbierali grosz do grosza, a czwarto- i siódmoklasiści posegregowali monety, by potem móc je zważyć i przeliczyć. Zebrała się niezła sumka...785 zł, która będzie wsparciem dla dzieci niewychowujących się w swojej rodzinie. Wszystkim zaangażowanym z serca dziękujemy za każdy grosik dobroci!☺

E.H.

• Odjazdowy Bibliotekarz - odjazdowy rajd rowerowy

08.06.2022

Uczniowie klasy piątej czekali na ten dzień z niecierpliwością. Była to pierwsza wspólna wyprawa od czasu zdania egzaminu na kartę rowerową. Wyruszyliśmy spod szkoły zwartym peletonem. Pierwszy przystanek – Gościęcin. Jako że rajd miał na celu promowanie czytelnictwa zwiedziliśmy miejscową  bibliotekę, o której ciekawie opowiedziała nam pani Ilona Troczyńska. Zjedliśmy też pyszne lody. Po krótkim odpoczynku wyruszyliśmy w dalszą trasę do miejscowości Trawniki. Na olbrzymim boisku czekało na nas wiele atrakcji: warsztaty bębniarskie, zumba, zawody sportowe, koło współpracy, kalambury i gra terenowa. Atrakcji co niemiara. Po tak intensywnie spędzonym czasie z przyjemnością zjedliśmy kiełbaskę z grilla oraz pyszną, słodką watę cukrową. Mimo że na co dzień nie wszyscy jeżdżą na rowerach, udało nam się utrzymać tempo i zwartą grupą szczęśliwie wrócić do domów.       I.K.

• Dzień Dziecka

Jak co roku, Samorząd Uczniowski przygotował program obchodów Dnia Dziecka w naszej szkole. Po życzeniach złożonych nam przez Pana Dyrektora rozpoczęła się wspaniała zabawa. Uczniowie klasy siódmej przygotowali muzykę oraz gry i zabawy dla młodszych dzieci. Największa atrakcją okazał się ,,salon fryzjerski i kosmetyczny’’ na świeżym powietrzu, o czym świadczyły długie kolejki do Patrycji i Emilii. Można było także zagrać w siatkówkę plażową oraz w dwa ognie. Niestety, z powodu nadciagającej burzy turniej piłkarski został przerwany. Dziękujemy Panu Leszkowi za przygotowanie ogniska, na którym mogliśmy upiec kiełbaski oraz ulubione pianki. Rada Rodziców dodatkowo osłodziła nam ten dzień, fundując napoje, lody i batoniki , za co serdecznie dziękujemy.           SU

• Wycieczka do Zakopanego klasy VIII B

06.06.2022

Po dwuletniej przerwie postanowiliśmy odpocząć od codzienności szkolnej, odreagować stres i zobaczyć jeden z najpiękniejszych regionów Polski- Tatry.   Są to jedyne góry w naszym kraju o charakterze alpejskim, o widokach zapierających dech w piersiach. Każdy, kto raz ujrzy te góry, chce tu powracać.

Zaczęliśmy odliczać dni, aż w końcu nadszedł upragniony przez wszystkich 30 maja - dzień wyjazdu. Przed szkołą stawiliśmy się punktualnie! Taak… Przecież wiadomo, że z nadmiaru emocji nikt nie mógł zasnąć;)
            Na pokładzie busa "Kocur" powitał nas przemiły kierowca. Po załadowaniu bagaży oraz pożegnaniu z rodzicami, wyruszyliśmy w trasę, aby jak najszybciej dotrzeć do Zakopanego.

Poznawanie gór zaczęliśmy od wjazdu wysokogórską kolejką linową na Kasprowy Wierch(1987m n.p.m.), która powstała w latach 1935-36. Kasprowy to jedna z najbardziej rozpoznawalnych gór w Tatrach. Podziwialiśmy wspaniałą panoramę Tatr. Atrakcją był także zalegający na zboczach śnieg i niska temperatura. Kolejnym celem tego dnia była Wielka Krokiew w Zakopanem, najstarsza (otwarta w 1925r.) i największa skocznia narciarska w Polsce. Następnie udaliśmy się do willi „Skałka” w Białce Tatrzańskiej. Po obiadokolacji i zakwaterowaniu w pokojach wybraliśmy się na wieczorny spacer po Białce.

Kolejny dzień przywitał nas również słonecznie, to dobrze, bo w planach mieliśmy wycieczkę górską. Zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy do Palenicy Białczańskiej, gdzie zakupiwszy bilety do Tatrzańskiego Parku Narodowego, weszliśmy na szlak wiodący do Morskiego Oka. Można dostać się tam pieszo lub dorożką. Oczywiście wybraliśmy ciekawszą opcję, aby w pełni zachwycać się pięknem otaczającej przyrody. Widoki na Tatry zapierały dech w piersiach „Trwaj, chwilo, trwaj, jesteś taka piękna!” Pokonując ok. 8km, dotarliśmy do Morskiego Oka. To największe jezioro w Tatrach. Widok, który nas otaczał wynagrodził nam trud wędrówki: piękne jezioro o przejrzystej wodzie, otoczone lekko ośnieżonymi jeszcze górami. Po godzinnym odpoczynku i krótkiej sesji zdjęciowej, wyruszyliśmy w drogę powrotną. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do Białki Tatrzańskiej. Wieczorem udaliśmy się do term Bania. Wszyscy byliśmy zadowoleni z pomysłu odpoczynku w wodach termalnych po wyprawie w góry. Czas, który spędziliśmy na termach był świetną zabawą i relaksem.

Następnego dnia, po śniadaniu ruszyliśmy do Zakopanego. Po krótkim spacerze po Krupówkach, czekała na nas niespodzianka z okazji Dnia Dziecka- Escape Room. Pobyt w pokojach zagadek zapewnił nam niezapomniane przeżycia i świetną  zabawę. Ostatnim punktem naszej wycieczki była Dolina Chochołowska na rowerach.

Miło było spędzić czas wśród przyjaciół. I choć pogoda cudowna, góry piękne i żal się żegnać, nadszedł czas powrotu. Z pobytu w Zakopanem przywieźliśmy niezapomniane wrażenia.

Klasa VIII B

• Wycieczka do Złotego Stoku klasy pierwszej

03.06.2022

W dniu 02 czerwca 2022 r. klasa I była na wycieczce w Złotym Stoku. Rano wszyscy stawili się pod szkołą i o godzinie 8:00 wyjechali z Pawłowiczek. Podróż minęła pomyślnie. Całą grupą udano się na zwiedzanie kopalni złota. Najpierw weszli do „Sztolni Gertrudy”. Zobaczyli stare mapy i plany kopalni oraz dawne narzędzia hutnicze i górnicze, skarbiec, a także wysłuchali ciekawych opowieści o kopalni i znajdującym się w niej laboratorium. Dalej otworem stała przed nimi „Sztolnia Czarna Dolna”. Tam zeszli schodami do szybu, ujrzeli podziemny wodospad, a nawet przejechali się „Podziemnym Pomarańczowym Tramwajem”. Potem zwiedzili jeszcze mennicę ,płukali złoto i szukali diamentów. Następnie zwiedzili „Średniowieczny Park Techniki”. Czekało tam na nich wiele atrakcji: poznanie dawnych sposobów życia, studnia, młyńskie koło, dźwig, kierat, „chata kata” czy „labirynt strachu”. W drodze powrotnej zwiedzili także miasto Nysa. Podziwiali piękno katedry  i uroki miasta.  Uczniowie  byli już  bardzo zmęczeni i głodni, dlatego postanowili wstąpić do restauracji McDonald’s, aby zregenerować swoje siły.. Podróż powrotna minęła szybko. Wycieczka była bardzo udana. Wszyscy wrócili zadowoleni i z niecierpliwością oczekują następnego wyjazdu.                                                              H.W.

• ‘’Wrażliwi na poetyckie słowo’’

180. rocznica urodzin Marii Konopnickiej była okazją do zorganizowania 23 maja br. przez Gminną Bibliotekę Publiczną w Pawłowiczkach konkursu recytatorskiego dla uczniów szkół naszej gminy w dwóch kat. wiekowych: kl. I-II i III-IV. Na poziomie szkolnym wyłoniono reprezentantów każdego oddziału: Leon Chabin kl.I, Jakub Drzazga kl.II, Lena Dybała kl.III i Hanna Opała kl.IV. Jury oceniało stopień opanowania pamięciowego tekstu, dykcję oraz dobór i interpretację wierszy. Kuba zajął II miejsce, a Lenka III w swoich kategoriach; wszystkim jednak uczestnikom gratulujemy odwagi i opanowania tremy, bo dawno już nie mieli okazji prezentować się przed publicznością i konkursową komisją. Główne cele konkursu (m.in. popularyzacja literatury pięknej i promowanie talentu dzieci) zostały osiągnięte! Organizatorom   serdecznie dziękujemy za zaproszenie!     E.H.