• Kocham Cię Mamo! Kocham Cię Tato!

30.05.2022

27 maja obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Mamy i Taty. Było to spotkanie długo wyczekiwane ze względu na pandemię. Dla każdego dziecka rodzice to najważniejsze osoby w ich życiu, dlatego w tym wyjątkowym dniu uczniowie ze wszystkich klas zaprezentowali bogaty program artystyczny: recytowali wiersze, śpiewali piosenki i tańczyli. Nasze dzieci wykazały się dużym zaangażowaniem, pokonały  tremę, by zadowolić tak ważną dla siebie publiczność. W ten sposób chciały  wyrazić swoją wdzięczność za miłość, troskę, opiekę i wychowanie.  Rodzice podczas uroczystości nie kryli łez wzruszenia, a piękne występy swoich pociech nagradzali  gromkimi brawami i uśmiechem. Atmosfera spotkania była niezwykle podniosła i  rodzinna. Rodzicom życzymy, by ich święto trwało cały rok.

I.K.

• Wycieczka do Wieliczki i Krakowa

26.05.2022

Po dwóch latach pandemii w końcu doczekaliśmy się wycieczki … z noclegiem! Czekały na nas dwa dni ciekawej przygody. Czwartkowy poranek przywitał nas piękną, słoneczną pogodą. Wyruszyliśmy na wspólną, integracyjną wycieczkę do Wieliczki i Krakowa. W Wieliczce zwiedziliśmy Kopalnię soli. Wielu z nas po raz pierwszy znalazło się tak głęboko pod ziemią, ale warto było. Niesamowite komnaty solne, rzeźby, efekty specjalne i opowieści górników przeniosły nas w dawne czasy i zupełnie inny świat. Alergicy mogli w końcu odetchnąć pełną piersią a smakosze soli polizać solne ściany. Po zwiedzeniu kopalni udaliśmy się do naszego pensjonatu. Miejscówka była bardzo przytulna, a jedzenie wyśmienite. Po południu czas umiliły nam zabawy i gry pod wodzą pana Pawła – pilota naszej wycieczki. Wieczorem wszyscy urządzili małe imprezy w pokojach. I na to czekaliśmy! Jedni świętowali urodziny, inni urządzili salon kosmetyczny albo urządzili dyskotekę. Rano było nam trudno się obudzić, bo wszyscy byli zmęczeni nocnym imprezowaniem. Kolejny dzień – azymut Kraków. Rozpoczęliśmy od spaceru po bulwarach i spotkania ze smokiem. Największą atrakcją była oczywiście wizyta w Zamku Królewskim na Wawelu. Pani Ola oprowadzała nas po wnętrzach tego wspaniałego obiektu – zwiedziliśmy Katedrę, Dzwon Zygmunta, , krypty królewskie.  Z Wawelu Traktem Królewskim przeszliśmy pod gmach Uniwersytetu Jagiellońskiego, potem weszliśmy do Kościoła Mariackiego, wysłuchaliśmy hejnał z wieży, przeszliśmy przez Sukiennice. Z żalem pożegnaliśmy Kraków. Była to najbardziej wyczekiwana i wspaniała wycieczka. Z optymizmem myślimy już o kolejnej wspólnej wyprawie.

Uczniowie klasy 4 i 5.

• Koncert dla Ukrainy

12.05.2022

7 maja 2022 r. o godz.17:00 rozpoczął się w naszej szkole  koncert,, O wolność walcz Ukraina, bo w bólu nie jesteś sama’’ dedykowany ukraińskim przyjaciołom .Na wstępie wysłuchano hymnu Ukrainy. Następnie uczniowie i absolwenci naszej szkoły a także dzieci z Ukrainy w pełnym powagi uroczystym nastroju recytowali wiersze  i śpiewali piosenki, będące wyrazem wsparcia i solidarności z ukraińskim narodem. Koncert uświetnił  występ naszego szkolnego chóru i  kwartetu smyczkowego muzyków Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. Na twarzach słuchaczy zauważyć można było wzruszenie, gdzieniegdzie w oku zakręciła się łezka. Po koncercie popłynęły słowa podziękowań dla wykonawców, naszego klubu i naszej opiekunki - Pani Hani. Wójt gminy Pan Jerzy Treffon serdeczne słowa podziękowania skierował do rodzin goszczących przyjaciół z Ukrainy. Swoimi refleksjami podzielił się również Pan Adam Knot, goszczący liczną grupę z Ukrainy w Chróstach. Należy także dodać, że ten przepiękny i wymowny koncert, w którym uczestniczyliśmy zawdzięczamy Pani Bernadecie Hamera, Dorocie Cybulskiej i Hannie Węgrzyn, które oddały swoje serca w jego przygotowanie i  nad wszystkim czuwały. Po zakończeniu koncertu nasz klub wolontariatu poprosił gości o wrzucenie dobrowolnej kwoty pieniędzy do puszki. Za zebrane pieniądze 21 maja uczniowie
            z Ukrainy pojadą na jednodniową wycieczkę  do Wrocławia.

Wolontariusze Klubu Wolontariatu ,,Serce sercu’’

• „Cel – Pieniński Park Narodowy”…

05.05.2022

Po niemal 2-letnim czasie pandemii, głodni przygód rozpoczęliśmy czas wycieczek szkolnych. Uczniowie kl. VII naszej szkoły razem z koleżankami i kolegami z placówki w Ostrożnicy wyruszyli na podbój Pienin. Deszczowe popołudnie pierwszego dnia wycieczkowicze spędzili, zwiedzając XIV-wieczny zamek i Wozownię w Niedzicy oraz zaporę na Jeziorze Czorsztyńskim. Drugi dzień był już większym wyzwaniem. Celem było zdobycie Trzech Koron (982m n.p.m.). Dopisała pogoda i dobry humor. Nagrodą za trud wspinaczki były malownicze widoki i duma z pokonania własnych słabości. Popołudniowy spacer do Czerwonego Klasztoru na Słowacji był przygotowaniem do trzeciego dnia podróży. Z samego rana wyruszyliśmy na spływ Przełomem Dunajca. Ponad dwugodzinna przejażdżka upłynęła na słuchaniu legend, ciekawostek i żartów flisaków. Wspólne biesiadowanie, wędrówki, pogawędki (w tym nocne) i podróż były zaczynem do integracji i zawiązania przyjaźni. Po raz kolejny sprawdził się pomysł na wycieczkę międzyszkolną…                                                                                   E.H.